نن                                                                   

کتاب از خوب به عالی، چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌های دیگر نه با نام اصلی Good to Great: Why Some Companies Make the Leap.and Others Don't در اکتبر سال 2001 منتشر شد. کتاب از خوب به عالی مورد توجه بسیاری از مدیران و سرمایه‌گذاران قرار گرفت و به سرعت به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شد. این کتاب در حوزه‌ی مدیریت نوشته شده است و برای رشد مالی شرکت‌ها راه‌کارهای کاربردی، علمی و تجربی ارائه می‌دهد.

کالینز با کمک گروهی پژوهش‌گر حدود پنج سال برای نگارش کتاب زمان گذاشتند و از 6000 مقاله، 2000 صفحه متن و 384 مگابایت داده‌های کامپیوتری استفاده کردند. جیم کالینز درباره‌ی انگیزه‌اش برای نوشتن کتاب از خوب به عالی گفته است: «من ذاتا معلم هستم و تصور این‌که چیزی را که آموختم‌ام با دانش‌پژوهان سراسر دنیا تقسیم نکنم غیرممکن است و در این فضای یادگیری و آموزش بود که این کتاب را گرد آوردم.»

 

متن کتاب 

از خوب به عالی یک کتاب ساده نیست؛ نوشته‌ای‌ با پشتوانه‌ی علمی‌ست که می‌تواند یک مرجع کاربردی برای شرکت‌هایی باشد که قصد دارند پیشرفت کنند و جایگاه خودشان را در بازار تغییر دهند. جیم کالینز به همراه تیم 21 نفره‌اش در کتاب از خوب به عالی به سوال «آیا یک شرکت می‌تواند شرکتی عالی شود؟ و اگر بله، چگونه؟» پاسخ می‌دهد. منظور کالینز از «عالی» در نام کتاب، رشد چشم‌گیر و دست‌یابی به وضعیت مالی بهتر نسبت به شرکت‌های هم‌کار در یک بازه‌ی زمانی معین است.

 کتاب از خوب به عالی شامل نه فصل با نام‌های «خوب دشمن عالی است»، «رهبری سطح پنجم»، «اول فرد»، «سپس هدف»، «با حقایق تلخ روبه‌رو شوید (با این حال، ایمان خود را از دست ندهید)»، «مفهوم خارپشتی (سادگی در چارچوب سه محور فکری)»، «فرهنگ نظم‌گرایی»، «شتاب‌دهنده‌های تکنولوژی»، «چرخه‌ی رشد و چرخه‌ی نابودی» و «از خوب به عالی تا رسیدن به پایداری» است.

مولف در این اثر یازده شرکت که طی پانزده سال وضعیت مالی آن‌ها سه برابر شده است را بررسی می‌کند. این شرکت‌ها از بین پانصد مجموعه انتخاب شده‌اند و  عوامل تاثیرگذار در فرآیند پیشرفت آن‌ها که قابل دست‌یابی برای شرکت‌های دیگر است، بیان می‌شود. «افراد منضبط»، «تفکر منضبط» و «عملکرد منظم» از جمله ویژگی‌هایی هستند که جیمز تاکید دارد برای رشد شرکت‌ها اامی است. در انتهای کتاب از خوب به عالی چهار پیوست وجود دارد که معیار انتخاب آن یازده شرکت‌ مطرح شده است.

«وال استریت ژورنال» در مورد کتاب نوشته است: «آقای کالینز در کتاب از خوب به عالی به دو پیام وسوسه‌انگیز اشاره می‌کند: این که افراد معمولی هم می‌توانند به سطح مدیریت عالی دست یابند و کسانی که اصول این کتاب را به کار ببرند، خواهند توانست موسساتی عالی و موفق را پدید آورند.»

 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

torist راه های داشتن یک شرکت موفق چارتیست بورس 724 مشاوره حرف آخر 608 bearing - ydbearing.net ديوان درويش basle ارائه کننده برترين موزيک هاي سال Brian